donderdag 31 oktober 2013

Tutorial kerstboom




Wat ik jullie vandaag weer graag wil laten zien is het maken van een kerstboom met een stans van Joy nummer 6002-0260. Dit idee is ontstaan toen ik met een kerstkaart in de weer was om er een mooie rand op te maken en de stansjes eigenlijk per ongeluk in de vorm van een kerstboom kwam te liggen. Ik dacht hier kan ik wat leuks van maken. Het is echt een heel andere kaart geworden dan jullie van mij zijn gewend, maar dat is misschien in dit geval niet zo erg. Dit is de kaart die ik gemaakt heb mijn kerstboompje.





Ondanks dat het er ingewikkeld uit ziet is hij eigenlijk best snel te maken. Ik heb de foto lekker groot gemaakt dan kunnen jullie het goed zien.

Zo heb ik de kerstboom gemaakt.




Je neemt 3 kleuren karton. Van iedere kleur stans je 4x de rand uit met de 6002-0260. Dus in totaal krijg je 12 randen.




Je begint vanuit het midden te werken. Op deze foto (boven) kun je de achterkant van 2 stansjes (crème) zien die je van onder tot boven stak tegen elkaar aanplakt met tape. Dat is de eerst laag.





De tweede laag heb ik groen gemaakt. Je legt deze 2 volgende randen in één lijn met de rode pijltjes als op de foto.




Leg de randen precies zo schuin neer dat je de gaatjes van de onderste randen niet kunt zien. Dus op deze foto is de onderste rand goed en de bovenste niet (zie de rode pijl). Als ze goed liggen plak ze dan beide weer van onder tot boven vast met tape.




De derde laag (goud spiegelkarton) die leg je weer op de zelfde hoogst als de eerste laag. En ook weer net zo schuin zodat de gaatjes van de rand daaronder niet te zien zijn.




En zo ga je verder tot de stansjes op zijn.




Je ziet nu alleen nog een naad in het midden. Deze werk je weg door hier een smal strookje karton over heen te plakken. Ik heb dit ook weer met goud spiegelkarton gedaan.




Je kunt de kerstboom natuurlijk ook op een andere manier op een kaart verwerken maar ik heb het lekker simpel gehouden.




De ster bovenop de boom is van filigraan hier onder heb ik beige kreukellint gedaan. En dan nog een schattig bedeltjes van een kerstboom
Het spiegelkarton geeft de kerstboom een echt kerstuiterlijk. Het staat op het ogenblik niet in de webwinkel, maar vraag er gerust naar, het kan besteld worden.

Hopelijk hebben jullie wat aan deze tutorial om op een makkelijke manier een leuke kerstkaart te maken.

Groetjes Judith


2 opmerkingen:

  1. Ook hier nog even: WOOW het is echt een bjoetie!
    Liefs, Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt knap en een hele duidelijke tutorial! De top van de kerstboom vind ik ook zo mooi gemaakt waaw!

    BeantwoordenVerwijderen