dinsdag 15 april 2014

Theebloem vouwen met Sizzix

Sinds ik mijn Big-Shot heb, snij ik heel graag met stansjes de papiertjes uit de theezakjes. Het heeft mij weer verrassend nieuwe mogelijkheden gegeven. Enorm leuk!
Het is echt heel makkelijk. Graag wil ik jullie vandaag laten zien hoe ik een theebloemetje maak met behulp van de Sizzix Framelits die uit de set Labels, Fancy #6. Het mooie van de Sizzix dies is dat je precies ziet waar je snijdt.
Voor dit voorbeeld heb ik het stansje van 4,13 cm gebruikt. Dit is de grootste, van deze set, die uit een theezakje kan. Klik eventueel op de foto's, dan kun je ze nog groter zien...
Snij uit 8 theezakjes een papiertje. Zoek een handig punt, waar je hem steeds op dezelfde plaats vastzet met een velletje post-it. Ik heb bij dit theezakje gebruik gemaakt van het handige lijntje. Door deze precies in het midden te houden, komt het zo ook mooi uit met het vouwen.
Vouw de papiertjes diagonaal met de afbeelding naar binnen. (Ik heb voor de foto even met potlood streepjes gezet.)
Vouw de papiertjes recht met de afbeelding naar buiten.
Vouw de papiertjes zoals op de foto. De vouwen doen het werk...
Doe dit zo met alle 8 de zakjes.
Een beetje lijm op de plaats die ik hier met een X heb aangegeven op het zakje.
Het volgende vouwsel er deels tussen schuiven helemaal tegen de vouw. Als je het goed doet, zijn zowel de voor als achterkant van je theebloem zo bruikbaar en zien er hetzelfde uit, wat vorm betreft.
Ook nog even een foto wat meer van de zijkant, zodat je een beetje kunt zien dat de vouwsels in elkaar geschoven zijn.
TIP: stans het zakje gewoon dubbel uit. Dat geeft een mooiere snijrand en met een beetje mazzel is het andere papiertje ook bruikbaar! Wat ik wel doe, is even de randjes voorzichtig loshalen als het zakje erg gebobbeld is...

Ik hoop dat het zo duidelijk is. Mocht je nog een vraag hebben, laat het gerust weten. En als je ermee aan de slag gaat, zie ik graag het resultaat!

Veel knutselplezier! 
Groetjes van Adriana

7 opmerkingen:

  1. Wat super!!! Ik had al wel gelezen dat je met de big-shot nu andere varianten kon maken. Maar ik dacht dat je eerst zou vouwen en daarna de bloem pas deed uitsnijden, HIHI Leuk om het nu zo even te zien! Heel duideljik!!! Nu ben ik wel benieuwd naar je kaart.... HIHI

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een prachtige blommen. Je brengt me ook op ideetjes xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke tip ! Bedankt ervoor.
    groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke tip! dank je wel voor het delen Adriana!
    Groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hele leuke tip het ziet er heel mooi uit groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen